Bitande snålblåst och bara några få plusgrader i luften. Det bjöds sannerligen inte på något skönt påskväder när fotbollen var tillbaka på Hagaborg. Men vad gör väl det en sådan här dag när bollen åter rullade längs b-planens gräs efter en lång vinter? Träningsmatchen spelades mot Orrefors IF och det blev förlust med 2-3 (0-1). Resultatet var inte orättvist, men detta var ändå flera steg i rätt riktning jämfört med de två tidigare träningsmatcherna i vår. Vårt första mål gjordes av Nahom Weldu Habte (1-1 min 47) och reduceringsmålet (2-3 min 82) kom genom ett självmål. Vi får jobba vidare och blicka fram emot annandag påsk när bollen åter är i rullning på Hagaborg, då mot Fjärdsjömåla AIF i genrepet inför seriepremiären den 20 april.