Förlust med 3-0 (1-0) mot serieledarna Tvärskogs IF på bortaplan är varken ett överraskande eller orättvist resultat, vi var numret för litet ikväll helt enkelt. Men i första halvlek hade vi verkligen våra chanser att få matchen i en annan riktning. Tyvärr gick bollen stolpe ut istället för stolpe in och våra tre träffar i virket resulterade i noll mål. Samtidigt gjorde hemmalaget mål på en av sina få målchanser under första 45 och deras 1-0-ledning får känneteckna ett topplag.

I andra halvlek var det dock inget snack om saken och Tvärskog kunde relativt enkelt springa ifrån oss och göra både 2-0 och 3-0 under matchens sista tjugo minuter. Till helgen väntar derby mot SAIK på Hagaborg och då måste vi bli mer distinkta i avsluten och samtidigt låta bli att bjuda på så enkla mål bakåt. Det straffade oss hårt ikväll. Men låt oss lära av misstagen och nu sikta mot kvalplatsen. Kom igen BAIF!