BAIF avslutade säsongen på bästa sätt och tog tredje raka segern i kvällens match mot Degerhamns IF. Segersiffrorna skrevs till 5–0 (4–0) och resultatet talar sitt tydliga språk. Redan efter sju minuters spel var vi i en 2–0-ledning tack vare två självmål. Och när Markus Lemon satte 3–0 i den 25 minuten så kände vi att detta skulle gå vägen. Vårt försvarsspel fortsätter att fungera bra och Rasmus Olin hade återigen en mycket lugn afton längst bak. Framåt kunde Alexander Olsson utöka till 4–0 i slutet av första halvlek och när det blåstes för halvtid så var matchen redan avgjord. Mest intressant var att se om vi skulle hålla nollan för andra matchen i följd.

Och det skulle vi. Och vi skulle även utöka till 5–0 genom Markus Lemon, som därmed blev tvåmålsskytt. Sista halvtimmen var ganska avslagen i en annars småtrevlig match under elljuset på Hagaborgs b-plan. Vi kommer i och med segern hamna som sämst sexa i tabellen, och kan som bäst hamna fyra. Till helgen vet vi svaret när våra konkurrenter spelar sina sista seriematcher. Tack för i år och på återseende 2022!