BAIF går på sommarledighet med en tung förlust i ryggen. Kvällens hemmaderby mot Gullabo-Gullaboås slutade 1-2 (1-1) till gästerna i en jämn drabbning som svängde fram och tillbaka och där oavgjort kanske varit mest rättvist. G-G var laget som startade matchen bäst och skapade flest målchanser inledningsvis. Men efter en trevande start kom vi mer och mer in i matchen. Dock var det gästerna som spräckte matchens målnolla i den 37 minuten på nick genom BAIF-produkten Gustav Magnusson. Strax före paus kvitterade vi efter ett snyggt inspel från Nahom Weldu Habte och ett minst lika snyggt avslut från Alexander Olsson, 1-1 paus.

I andra halvlek tog vi direkt tag i taktpinnen och började piggt första kvarten. Därför kom G-G:s 1-2-mål i den 59:e minuten aningen oväntat. Med målet svängde också matchbilden till gästernas favör under den följande tiominutersperioden. Sista 20 handlade mest om vår jakt på kvittering och chanser saknades inte. Det gjorde däremot effektiviteten och det svider att vi inte kunde få med oss några poäng från denna match.

Extra surt med tanke på att Tvärskog i toppen åter tappade poäng och nu bjuder in oss lag strax bakom att på allvar komma närmare. Den chansen tog vi inte ikväll. Istället placerar vi oss nu på den nedre halvan av tabellen och 54 långa dagar till nästa match då vi möter just Tvärskog.