BAIF fick åka hem de tio milen från Persnäs med noll poäng i bagaget, roligare hemresor kan man tänka sig. Torsdagskvällens jämna och chansfattiga match mot serieledande Persnäs AIF slutade nämligen med förlust 2–0 (0–0). En ganska liten plan och ett motståndarförsvar som varken bjöd på tid eller utrymme gjorde att vi hade problem att komma till farliga lägen. Visserligen gjorde även vi en bra försvarsmässig insats, men i den 60:e minuten inträffade det som kom att avgöra matchen när en hemmaspelare mer eller mindre turligt fick bollen på tån mitt i löpsteget och styrde in den i mål, 1–0. Vi gjorde ändå en okej insats matchen igenom men det lilla extra saknades tyvärr. I vår jakt på kvittering (som bestod av en handfull halvchanser) inträffade det som ofta sker i sådana lägen; vi åkte på ytterligare ett baklängesmål, i matchens absoluta slutminuter, 2–0. Istället för att närma oss tabelltoppen förankrade vi vår plats i mittenskiktet. Surt.