Säsong 2020 är ännu inte riktigt över, men redan nu kan vi med glädje presentera att Roger Nilsson fortsätter som huvudtränare för BAIF även under kommande säsong. Dessutom är det klart att Robert Karlsson, Rickard Johansson och Johan Ceedigh fortsätter som assisterande tränare.

För Roger blir detta andra året som huvudtränare, medan Robert går in på sin sjätte säsong som assisterande tränare. För Johan och Rickard, som anslöt till oss i somras, blir detta den första säsongen från start vilket vi ser mycket fram emot. Ett starkt ledarteam med andra ord och en hungrig och utvecklingsbar spelartrupp. Förutsättningarna inför 2021 ser goda ut.

Så här ser Roger på sitt första år i klubben och vad som komma skall:

Snart är en säsong till ända, fast det blev ju bara en halv… Jag kom in som ny i klubben i vintras utan att egentligen veta något om truppen eller folket som jobbar inom klubben. Men jag har blivit välkomnad med öppna armar av både spelare och förening.

Vi körde en tuff försäsong utan gnäll och stor träningsvillighet. Eftersom vädret var med oss kunde vi träna på Hagaborg nästan hela tiden. I skrivande stund har vi haft ett snitt under säsongen på cirka 25 personer på träning. En fantastisk siffra!

Träningsmatcherna gick överlag ganska bra. Vi kände nog alla vi hade något på gång. Vi slog en hel del bra lag och spelade stundtals riktigt trevligt.

Serien har ju tyvärr blivit en besvikelse. Efter storvinsten i premiären har det gått trögt. Även de matcher då vi spelat riktigt bra har vi inte fått resultaten med oss. Nu har vi två matcher kvar och vi hoppas vi kan avsluta positivt.

Jag är glad att klubben vill fortsätta med mig. Jag trivs jättebra och är taggad för att ta ett nytt tag med nästa säsong. Allting runt laget har funkat jättebra med Robert, Ulf-Peter, Tim och Kent för att nämna några. Bra uppbackning och extra kul när Rickard och Johan också anslöt till ledarstaben.

Jag ser fram emot att jobba vidare med gruppen och föreningen!

Tränarteamet 2021

Roger Nilsson, Bergkvara AIF