BAIF tog idag sin andra raka seger hemma mot Örsjö IF, men det var inga stora marginaler utan slutresultatet blev knappa 1–0 (1–0). Målet föll i första halvleks näst sista minut efter en hörna från vänster slagen av Johan Johansson. Alexander Olsson befann sig på rätt plats vid rätt tillfälle som så många gånger förr och petade dit ledningsmålet. Gästerna från Örsjö kom till spel med en tydlig idé om att backa hem och minimera ytorna bakom sin backlinje. Detta gjorde att vi fick äga mycket boll, men hade svårt att komma till farliga lägen. Därför kändes det skönt att till slut få utdelning.

I andra halvlek blev spelet som väntat mer öppet och ju längre tiden led desto mer utdraget blev det mellan våra lagdelar. Framåt uteblev utdelningen och samtidigt som tröttheten smög sig på började vi slarva och tappa boll vilket ledde till farliga omställningslägen. Det kunde ha straffat oss, men vi höll ut och kunde kamma hem tre poäng, tre poäng som vi fick slita hårt för. Trots segern var stämningen efter matchen aningen nedtonad på grund av att vår Svante Nyström fått lämna matchen med en knäskada. Vi håller alla tummar för att allt läker bra och att du snart är tillbaka på planen igen!