Historien från i våras upprepade sig på nytt – BAIF föll mot Tvärskogs IF med uddamålet efter ett avgörande på stopptid. 2–1 (0–0) blev kvällens resultat på svårspelade Tvärskogs IP där det normalt sett ska mycket till för att få med sig några poäng. Därför känns det extra tungt att det slutar som det slutar eftersom detta var vår match – i åttio minuter. Men en bjudning gjorde att hemmalaget kunde vända och vinna.

Första halvlek tillhörde oss även om den var ganska så chansfattig. Två klara lägen från vardera håll var i stort sett allt som skapades under första 45. Men det mentala övertaget såväl som spelövertaget låg hos oss. I andra halvlek kom Tvärskog mer och mer in i matchen, men samtidigt hade vi full kontroll på deras offensiv. När vi i den 75 minuten tog ledningen med 1–0 genom Viktor Martinsson talade allt för en bortaseger.

Men en svag hemåtpassning bjöd in hemmalaget som på den följande returen kunde kvittera till 1–1, endast ett fåtal minuter efter vårt ledningsmål. Det mentala övertag som dittills legat hos oss hamnade nu istället hos hemmalaget som verkligen fick luft under vingarna mot slutet. Avgörandet kom efter en omdiskuterad situation där domaren släppte fördel BAIF, men en fördel som vi inte kunde dra nytta av. Istället snappade hemmalaget upp bollen med pass och friläge som följd. Avslutet satt i krysset. 2–1 Tvärskog, slut.

Nu finns inte mycket mer att göra än att se till att avsluta säsongen på bästa möjliga sätt. Fyra matcher återstår, där vi härnäst tar emot serieledarna Mörbylånga GoIF på Hagaborg nu på söndag.