BAIF fick se sig besegrade i dagens hemmamatch mot Football Primetime FC med 0–1 (0–1). Det var en match som borde ha innehållit fler än ett mål sett till skapade målchanser från båda lagen. Men målskyttet fortsätter gäcka oss och frånsett matchen mot Högsrum har det nu bara blivit tre mål på fem fighter. Samtidigt har vi inte släppt in särskilt många mål, och just defensiven var någon vi fokuserade på inledningsvis i dagens match. De bollskickliga gästerna fick äga mycket boll under första halvtimmen, men vi låg ofta rätt i positionerna och gav dem inga lugna lägen att utnyttja. Frånsett en gång – i den 22:a minuten då de satte ledningsmålet från snäv vinkel, 0–1. Där och då tjoade dem ”bara sex mål till”. Men så skulle inte bli fallet, istället fortsatte vi att försvara bra vilket fick dem frustrerade. I denna period hade vi även några vassa chanser att kvittera på, bland annat en ribbnick från en meter.

Andra halvlek fortsatte ungefär som den första slutade, med jämnt spel mellan två lag som försökte rulla boll. Det som skiljde sig var att tröttheten började smyga sig in här i vår kvitteringsjakt. Detta innebar stora ytor för Primetime att kontra på, vilket de också gjorde. Men med både tur och skicklighet höll vi tätt bakåt. Dock till ingen nytta då vi inte lyckades spräcka nollan denna match. Några fasta situationer mot slutet var det närmaste vi kom och tyvärr kan vi konstatera en förlust med 0–1.

Fortsatt marginalerna emot oss, men vi måste tro på det vi gör och kämpa för en vändning. Tre matcher återstår nu och samtliga spelas på hemmaplan. Det är som upplagt för en vändning i grevens tid. Förhoppningsvis.