Vi nåddes igår av den tråkiga nyheten att en av BAIF:s största stjärnor genom tiderna Bengt Jaensson avlidit efter en tids sjukdom. Bengt var en elegant ytter som debuterade i ung ålder i början av 1950-talet och hann med hela 702 matcher för oss innan han lade skorna på hyllan nästan 40 år senare. Bengt gjorde även fyra säsonger med Kalmar FF mellan åren 1960-63. Kom sedan tillbaka till moderklubben och var en av våra viktigaste spelare i avancemangen till division 3 både säsong 1966 och 1973.

Bengt var en genteman utanför planen och ett föredöme och en finlirare på planen. Faktum är att han under årens lopp aldrig fick syna det gula kortet. Vid sidan av fotbollen var Bengt även en duktig ishockeyspelare och spjutkastare. I den senare grenen vann han bland annat ett Smålandsmästerskap.

Våra tankar går till alla anhöriga i denna svåra stund. Bengt blev 82 år.

Bergkvara AIF 1973, seriesegrare i division 4 Sydöstra
Bergkvara AIF 1973, seriesegrare i division 4 Sydöstra. Översta raden: Jan Schantz, Tommy ”Ingabo” Nilsson, Bengt Jaensson, Per Stenberg, Rolf Nilsson, Bengt Persson, Bengt Svensson, Roland Jönsson och Gunnar Bergkvist. Nedersta raden: Pär Aspernäs, Anders Blomqvist, Ingmar Eriksson, Rolf ”Tjoffe” Johansson, Bosse Nilsson, Björn Andersson och Tommy ”W” Nilsson. Förutom dessa fick Kenneth Lidén och Jan Ekelund också guldplaketter för deltagande under året.

Våra tankar går även till familj och nära vänner till Bengt Persson (överst 6:a fr.v.) som gick ur tiden för drygt en månad sedan.