Tredje seriematchen, tredje segern! BAIF har inlett säsongen på bästa tänkbara sätt och ikväll mot Flerohopps GoIF tog vi vår hittills största seger i och med resultatet 4-1 (2-1). Första halvtimmen var en av våra bättre för året och vår 2-0-ledning var i underkant. Gästerna kämpade sig tillbaka in i matchen och kort tid före pausvilan föll deras reducering, 2-1. Men det skulle visa sig vara av mindre betydelse denna kväll. För det svårforcerade Flerohoppförsvaret som vi minns från förra året märktes inte mycket av och 3-1 gjordes i den 63:e minuten. Ett speciellt mål då målet gjordes av Vincent Nylander, hans första a-lagsmål. Kort därpå drabbades Flerohopp av en utvisning och under de sista 20 minuterna kunde vi spela avslappnat och utöka till 4-1. Även bud på 5-1 i slutet men en missad straffspark gjorde så att segermarginalen stannade på tre. Utöver Vincent svarade Alexander Olsson för två mål och Tommy Olsson för ett. En riktigt kanoninsats från samtliga inblandade!

På bilden ser vi målskytten Vincent Nylander (t.h.) tillsammans med storebror William Olsson.