BAIF tog säsongens andra trepoängare i dagens hemmamöte med Böda-Högby. Slutresultatet skrevs till 4–2 (2–2) efter att vi gjort ett litet ryck i andra halvlek, från 2–2 till 4–2 efter varsitt mål av bröderna Johansson, Adam och Tim. Första halvlek gick inledningsvis enkelt och efter 30 minuter och två fina anfall var vi i ledningen med 2–0, båda gångerna sedan Alexander Olsson förvaltat Markus Lemons inspel. Men det gjorde oss samtidigt bekväma och slarviga, något som skulle straffa oss hårt i slutet av halvleken då vi släppte in två baklängesmål på två minuter. Så in i pausvilan gick vi med ett oavgjort resultat. En rejäl uppryckning skulle krävas, och så blev också fallet. En helt annan attityd och inställning gjorde att vi kunde gå mot en relativt smärtfri viktoria. Gästerna såg trötta ut och var aldrig nära att hota oss och 4–2 var ett resultat som speglade matchen väl till slut. Två hemmamatcher är vad som nu återstår av säsongen, härnäst på söndag då Örsjö IF kommer på besök.