BAIF lyckades inte få med sig några poäng hem från Vissefjärda. Det blev förlust med 2-0 (2-0) efter två insläppta mål på kort tid i mitten av första halvlek. För hemmalaget betyder de tre poängen mycket i kampen om kvalplatsen. För oss å andra sidan var detta den definitiva spiken i kistan i förhoppningen om att nå denna plats.

Hur såg då matchen ut? Jo, en darrig inledning från vår sida där Vissefjärda skapade mest och som sagt en rejäl svacka runt minut 20 innebar två mål i baken. Därefter gjorde vi det helt okej, utan att för den sakens skull lyckas skapa tillräckligt mycket för att på allvar hota hemmalagets stabila backlinje. Slutforceringen blev inte särskilt stark och den riktiga nerven infann sig aldrig. 2-0-förlusten därmed inte mycket att snacka om.

Sista matchen spelas kommande söndag då Örsjö IF kommer till Hagaborg. Då ska vi se till att avsluta säsongen på bästa sätt.