”Avhuggen” säsong på grund av Corona

Kapitel 12

Mot Framtiden och 100 år!

Inför 2020 kommer Roger Nilsson som ny spelande tränare från Kristianopel. Robert Karlsson fortsätter som hjälptränare. Carl Blomqvist, Markus Lemon, Tommy Olsson, Henric Arvidsson och egna produkterna Gustav Åhnstrand och Gabriel Johansson är nya spelare. Filimon Asmerom testar på division 3-spel med Nybro IF. Robert Karlsson ersätter Kent Johansson som ordförande.

Säsongen 2020 blir tyvärr en ”avhuggen” säsong på grund av det Corona-virus som drabbar hela Sverige (och världen). Vårsäsongens seriematcher och även vissa träningsmatcher ställs in.

På b-planen byts el-belysningen ut mot mer energisnål LED-belysning. En 80-procentig besparing beräknas trots att belysningen dubblas. Cirka 85 000 kronor är kostnaden, som i huvudsak bekostas via bidrag från kommunen och stiftelser. Inventeringar på olika företag fortsätter att ge en bra inkomst.

Bergkvara AIF - Lagfoto efter seger i Barometern-Swedbank Cup, februari 2020

Bergkvara AIF 2020, seger i Barometern-Swedbank Cup

Översta raden fr.v. Tim Johansson, Robert Karlsson, Henric Arvidsson, Linus Gunnarsson Petersson, Erik Davidsson, Johan Johansson, Jonathan Axelsson.
Nedersta raden fr.v. Måns Nilsson, Hampus Brolin, Markus Lemon, Adam Johansson, Gabriel Johansson, Esagh Ali Mohammadi. Liggande Gustav Åhnstrand.